Nowości - Sportowe

niedziela, 19 czerwca 2016

Wielki nieobecny Euro 2016 - Andrea Pirlo

Czas napisać post o wielkim nieobecnym tegorocznego turnieju Euro 2016 we Francji, a mianowicie o Andrei Pirlo.
Najlepszy piłkarz/pomocnik na świecie nie znalazł powołania do kadry Italii na ME.
Antonio Conte - selekcjoner Azzurrich oraz były szkoleniowiec Juve - nie powołał go.


Pytanie pada: dlaczego ?

Pirlo zakończył grę w Serie A i przeszedł do New York City FC. Co nie oznaczało, że zakańcza tym sposobem grę w reprezentacji Italii.
Jego największym marzeniem była właśnie podróż do Stanów Zjednoczonych oraz osiedlenie się w kraju Nowego Świata.
Sam Andrea mówił w wywiadzie do gazety Tuttosport:
- Jestem do dyspozycji. Jeśli Conte mnie powoła, wtedy z przyjemnością się zgodzę. Jeśli mnie nie powoła, to też będzie dobrze. Uznam wtedy, że moja historia w reprezentacji dobiegła końca. Conte podejmie decyzję a ja ją zaakceptuję. 

Rozgrywający rozegrał w barwach Italii 103 mecze, gdzie strzelił 13 goli.

 Jednak gdy przyszło co do czego - Conte, który był ciosem za Pirlo - ani myślał go powołać.
Były selekcjoner Juventusu uważa, że Andrea nie jest w dobrej formie fizycznej, lecz w MLS występuje regularnie. Conte uznał, że pojedyncze przebłyski geniuszu to jednak zbyt mało, by mieć miejsce w drużynie narodowej.



Te słowa dobiły nie tylko fanów Juve czy Azzurri, lecz wszyscy kibice na świecie są oszołomieni postępowaniem Antonio Conte. Ten, który uwielbiał pomocnika z numerem 21, teraz nie chce go widzieć w kadrze narodowej Włoch.



Andrea odpowiedział wówczas:
- Rozmawiałem z Conte i z mojej strony nie ma rozczarowania. On doskonale wie, jaką pracę ma wykonać i co powinien, a czego nie powinien robić. W trakcie sezonu długo dyskutowaliśmy i każda ze stron podjęła decyzje. To on jest selekcjonerem i podejmuje jedynie słuszne decyzje i wybrał tę najlepszą. Mam nadzieję, że Włosi wygrają.

Bądźmy szczerzy: nie znam tego zawodnika od przysłowiowych 5 minut, lecz jestem kibicem tejże reprezentacji od wielu, wielu lat. Najlepszy pomocnik świata ma żal w sercu, że został tak niemile potraktowany przez człowieka, któremu mógł zaufać. Jest mu na pewno przykro, że nie może grać we Francji w barwach narodowych. Jestem pewna, że Il Maestro wszystkich by zadziwił, jak to było na poprzednich Mistrzostwach Europy w Polsce i na Ukrainie, a tym bardziej jego ostatnim Euro...



Po zakończeniu turnieju Euro'16 Conte zapowiedział pożegnanie z kadrą narodową, gdyż nie czuje się na siłach. Woli pozostać klubowym selekcjonerem.

Jednak miejmy nadzieję... że następny szkoleniowiec Italii nie będzie wyobrażał sobie jakiegokolwiek meczu bez Andrei Pirlo.

W tym momencie Cesare Prandelii (trener Azzurri do 2014) był najlepszy !


Podsumowując post, nie mam słów, by opisać decyzję dotychczasowego selekcjonera reprezentacji Włoch.
 Cała ekipa z Gigi'm Buffonem na czele nie jest taka, jak wtedy.
Jak już w 2018 roku, po MŚ w Rosji Gigi zakończy dobrowolnie swoją karierę reprezentacyjną - będzie trzeba przyznać - że to jest piękna historia, która już nigdy się nie powtórzy... 


 

Brak komentarzy: